ADULT HORROR – Program September

September
Freitag, 6.9.
TEARS OF KALI
D 2004, R.: Andreas Marschall D.: Peter Martell, Mathieu Carrière, Anja Gebel, Jandris Irena-Heliana, 110 min., German version with English subtitles, OmeU
Andreas Marschalls Filme sind die mit Abstand originellsten Versuche, das in Deutschland nahezu ausgestorbene Horrorgenre zu reanimieren. „Tears of Kali“ interessiert sich für die dunklen Seiten von Therapiewahn, Esoterik und Buddhismus. Ehemalige Bhagwan-Anhänger haben sich in Poona zur „Taylor-Erickson-Gruppe“ zusammengeschlossen und gehen in ihren Selbsterkundungen über alle Grenzen hinaus. Die Folgen sind blutig.
In Anwesenheit von Andreas Marschall.

Andreas Marschall´s films are by far the most original attempts at revitalizing the German horror tradition. TEARS OF KALI is an episodic story about the dark sides of therapy, esoterics and Buddhism. Former members of the Bhagwan ashram in Poona have formed the radical Taylor-Erickson Group. Their experiments in self-exploration go to extremes and lead to bloody consequences.

Freitag, 13.9.
CARRIE
USA 1976, R.: Brian de Palma, D.: Sissy Spacek, Piper Laurie, Amy Irving, 98 min. Original Version. OV.
Sissy Spacek als Prom-Queen. Piper Laurie als religiös fanatische Mutter. Brian de Palmas virtuose split screen Technik. Das Blutbad. Der leuchtende Jesus in der Abseite. Die erste Verfilmung von Stephen Kings erstem Roman. Es gibt so viele Gründe, CARRIE noch einmal zu sehen, den definitiven Teen-Horror-Film.

500full
Reasons to watch CARRIE again: Sissy Spacek´s radiant performance as the shy girl turned prom queen. Piper Laurie´s performance as Carrie´s religious nutcase mother. Brian de Palma´ s virtuosity and stylishness. The bloodbath. The electrified Jesus in the cupboard. Telekinesis. The first adaptation of Stephen King´s first novel. Brian de Palma´s CARRIE remains the definite teen horror movie. Watch it before the remake hits you.

Freitag. 20.9.
FUNNY GAMES
Ö 1997, R.: Michael Haneke, D.: Ulrich Mühe, Susanne Lotahr, Arno Frisch, Frank Giering. 108 min., Original version w/ engl. Subtitles, OmeU
FUNNY GAMES will Metahorror sein. Glücklicherweise misslingt Hanekes alberne Medienkritik. Wenn man Hanekes „Verfremdungseffekte“ als sadistische Ironie begreift, wird aber aus dem Feuilletonliebling plötzlich ein toller Exploitationthriller im Home Invasion-Genre. Funny Games zeigt mit kalter Präzision die Mechanik der Angst vor der Zerstörung eines eigentlich an sich abscheulichen bürgerlichen Idylls auf. Hanekes FUNNY GAMES ist ein würdiger Nachfolger der Filme von Wes Craven (THE LAST HOUSE ON THE LEFT) und Sam Peckinpah (STRAW DOGS).

Two young, well educated men enter the home of a rich, educated family and begin terrorizing them. Haneke wanted his film understood as a comment to voyeurism in the media and the way it supposedly spawnes senseless violence. It gets more interesting though if it is viewed as the senselessly violent and sadistic exploitation movie that it is, joyfully destroying the nuclear family.


Freitag, 27. September
THE HILLS HAVE EYES
USA 2006, R.: Alejandre Aja, D.: Kathleen Quinlan, Emilie de Ravin, Dan Byrd, 108 min., OV
Wes Craven produzierte selbst das Remake seines in Deutschland indizierten Klassikers von 1977. Regisseur Alejandre Aja inszenierte eine realistischere, harte Version der Schlachteplatte um eine mittelmäßig disfunktionale Familie, die in der Wüste von einer Mutantensippe attackiert wird. Eines der gelungsten Remakes von Horrorfilmen der 70er und 80er Jahre.

Wes Craven chose French director Alejandre Aja (HAUTE TENSION) for his production of this remake of his 1977 classic. Aja´s version is more realistic and at least as tough as Cravens gorefest. An average dysfunctional family gets stranded in the desert and is attacked by a disfigured mutant clan. One of the best remakes of seventies and eighties horror.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s