Program ADULT HORROR June 2013

Berlin 7.6., Münster 13.6.

VACANCY

USA 2007, 85min. R.: Nimród Antal, D.: Kate Beckinsale, Luke Wilson, Frank Whaley, OmU
Eine gelungene und originelle Hommage an klassische Horror-Thriller der 60er und 70er Jahre. Kurz vor der Scheidung strandet ein Ehepaar in einem heruntergekommenen Motel. Als sie den Fernseher anschalten, läuft ein Slasher-Film, der offensichtlich in ihrem Zimmer aufgenommen worden ist. Anscheinend sollen sie die nächsten Hauptdarsteller werden…

Nimród Antal serves a heavy dose of hitchcockian suspense in his masterful horror thriller. As their marriage approaches the peak of a major crisis, a couple gets stranded in a run-down motel in the middle of nowhere. The TV in their room plays a cheap slasher movie that seems to have been filmed in the exact spot they´re in. With the room rigged with cameras, it looks as if they´re about to star in another.

Berlin 14.6., Münster 20.6.

WHEN A STRANGER CALLS

USA 1979, 97 min., R.: Fred Walton, D.: Carol Kane, Charles Durning, Tony Beckley, OV

Ein psychopathischer Killer terrorisiert einen Babysitter. Ein knorriger Detektiv jagt den Killer. Sieben Jahre später taucht der Psychopath wieder auf und findet eine Spur seines ehemaligen Opfers. WHEN A STRANGER CALLS ist ein vergessener Klassiker des Horrorfilms. Im ersten und letzten Teil ein extrem dicht inszenierter Suspense-Thriller, in der Mitte eine existentialistisches Rache-Geschichte über Einsamkeit und Besessenheit von Jäger und Gejagtem, wie sie erst Jahre später durch Park Chan Wooks Rache-Trilogie wieder ins Kino kommen sollte.

Just like its first grade cast that never quite reached stardom, WHEN A STRANGER CALLS never quite made it into a first grade classic. Its mix of excellent old-school suspense thriller and sympathy-for-the-devil-neorealism was experimental enough, but may have looked tame compared to Abel Ferrara´s horror-as-generation-portrait DRILLER KILLER, Cronenberg´s weird THE BROOD and Ridley Scott´s ALIEN. Today, Fred Walton´s film has become a showcase of the emotional depths the horror genre can be capable of if the characters and the genre are taken seriously.

Berlin 21.6., Münster 27.6.

JAWS

USA 1975, R.: Steven Spielberg, D.: Roy Scheider, Robert Shaw, Richard Dreyfuss, OmU
Wenn man heute JAWS sieht, wirkt es überraschend, dass ausgerechnet diese blutige Story der erste Blockbuster der Filmgeschichte war. Spielberg spart nichts aus, was in einen ordentlichen Splatter gehört, schafft originelle und wirklich unheimliche Bilder und erzählt nebenbei eine amüsante Buddy Geschichte. Ich glaube, wir brauchen ein größeres Boot.

A splatter horror movie or good clean family entertainment? Who cares? JAWS made the young Steven Spielberg rich and famous. There are some great scenes, some really stupid scenes, there´s some great music, some really stupid music, and all in all, it´s still great fun to watch. Anyway, I think we need a bigger boat.


Berlin 28.6., Münster 5.7.

MIDNIGHT SON

USA 2011, R.; Scott Leberecht, D.: Zak Kilberg, Maya Parish, Jo D. Jonz, OmU

Ein exzellenter low-budget Indie Horror Film. Der junge Nachtportier Jacob hat eine seltene Hautkrankheit, die ihn zu einem einsamen Leben in der Nacht verdammt. Er frisst wie ein Scheunendrescher, wird aber immer blasser und dünner. Bis er feststellt, dass nur Blut seinen Hunger stillen kann. Ein düsteres Gegengift zu blutleeren Teenager-Vampir-Romanzen.

A romantic vampire movie that is actually good? MIDNIGHT SON turns the most run down subgenre of the horror industry and turns it into a gritty tale about coming to terms with one´s self. The lonely young nightporter Jacob has fallen in love, but he also has a skin disorder that keeps im from going out into the sun. He says he eats well, but he keeps getting thinner. Until he realizes that only blood can nourish him. A sinister indie antidote to blood- and sexless teenage vampire romances.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s